Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Η Ξένη Γλώσσα στην προσχολική ηλικία


Σύμφωνα με τις απόψεις των ειδικών η προσχολική ηλικία (2,5-5 ετών) είναι η καλύτερη περίοδος για να μάθει ένα παιδί να μιλά την ξένη γλώσσα σαν την μητρική του. Αυτό βέβαια προϋποθέτει τις κατάλληλες συνθήκες :


         • σωστό περιβάλλον 
         • ειδικό πρόγραμμα  
         • εκπαιδευμένους δασκάλους

Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας, σε ένα περιβάλλον που ξυπνά το ενδιαφέρον και την περιέργεια τους σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητες της ηλικίας τους. Μέσα από το παιχνίδι ανακαλύπτουν τον κόσμο και αφομοιώνουν γνώσεις. Διατηρούν την συγκέντρωση και τον ενθουσιασμό τους. 

Αναπτύσσουν δεξιότητες, διαπροσωπικές ικανότητες και την αυτοπεποίθησή τους. 

• Χρησιμοποιώντας την φαντασία
Ένα μοναδικό όπλο για την ανάπτυξη του παιδιού. Μια δυνατή φαντασία μπορεί να είναι η βάση της μελλοντικής του επιτυχίας και σύμφωνα με τους ειδικούς η πιο κρίσιμη περίοδος είναι η περίοδος από 15 μηνών έως 5 ετών. Πρέπει να δίνουμε στα παιδιά ευκαιρίες και ενθάρρυνση για να χρησιμοποιήσουν την φαντασία τους και έπαινο όταν καταφέρνουν πράγματα. Βοηθώντας ένα παιδί να χρησιμοποιήσει την φαντασία του θέτουμε τις βάσεις πάνω στις οποίες θα στηριχθεί η αυτοπεποίθηση του παιδιού και η επίτευξη κοινωνικής και ακαδημαϊκής επιτυχίας αργότερα στη ζωή.

• Ενισχύοντας την δημιουργικότητα
Τα παιδιά μαθαίνουν εξερευνώντας το περιβάλλον και μέσα από έκθεση σε πραγματικές καταστάσεις, όχι αποστηθίζοντας πράγματα.
• Δημιουργώντας χειροτεχνίες.
• Χρησιμοποιώντας πολλά μέσα και διαφορετικά υλικά.
• Μέσα από μουσική, τραγούδι, χορό.
• Παίζοντας ρόλους σε θεατρικά παιχνίδια.
• Ακούγοντας ιστορίες, ξεφυλλίζοντας βιβλία, γνωρίζουν τον κόσμο και τη λογοτεχνία.
• Παίζοντας οργανωμένα παιχνίδια σε εσωτερικό και εξωτερικό χώρο αναπτύσσουν τις διαπροσωπικές σχέσεις.
Και όλα αυτά, ακούγοντας και μιλώντας την ξένη γλώσσα:
• Μέσα από διαφορετικές θεματικές ενότητες σύμφωνα με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού.
• Σε ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον που βοηθά στη μάθηση.
• Ελέγχοντας την ενέργειά τους και κατευθύνοντας  τα σε δραστηριότητες που μαθαίνουν χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους.
Έτσι ένα παιδί της προσχολικής ηλικίας μαθαίνει την ξένη γλώσσα όπως τη μητρική του και αναπτύσσει ταυτόχρονα αγάπη για μάθηση που το συνοδεύει σε όλη του τη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου