Δεν είναι ξεπερασμένο ούτε παλιομοδίτικο. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να ακούσουν ιστορίες, παραμύθια και μύθους από την προσχολική ηλικία έως και τα χρόνια του Δημοτικού.
Τα παραμύθια παίζουν μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητας ενός παιδιού. Μιας και η διαδρομή του στην ζωή είναι ακόμη μικρή και δεν έχει ολοκληρωμένη προσωπικότητα, αισθάνεται μπερδεμένο μέσα στον πολύπλοκο κόσμο που ζούμε. Σε αυτό τον προβληματισμό λοιπόν απαντάνε τα παραμύθια, καθώς προσφέρουν μια ανακούφιση, έχουν «καλό τέλος» και δίνουν στο παιδί ένα τρόπο να νιώσει ότι δίνει την πάλη του για αυτοπραγμάτωση και ότι την πετυχαίνει. Τα παραμύθια μπορεί να μας φαίνονται απλοϊκά αλλά τα περισσότερα θέτουν στο παιδί βασικά προβλήματα της ζωής, όπως η πάλη καλού και κακού, o ανταγωνισμός, τα γηρατειά ακόμη και τον θάνατο. Έτσι, μέσα από τα παραμύθια το παιδί αναπτύσσει την νόηση του, νιώθει αισιοδοξία, ελέγχει τα συναισθήματα του και τις φαντασιώσεις του πριν γίνουν ανυπόφορες.
Ο ρόλος των γονιών τώρα είναι σημαντικός, στο να αφηγηθούν το παραμύθι στο παιδί, έτσι ώστε να προσφέρουν περισσότερη εικόνα και λεπτομέρεια στην ιστορία, αλλά και να μπορούν να απαντήσουν στις όποιες ερωτήσεις και απορίες γεννηθούν εκείνη την στιγμή. Και βέβαια, με την δική μας αφήγηση εκφράζουμε και τον εαυτό μας και τις αξίες και τα ιδανικά μας, οπότε μέσω του παραμυθιού τις προσφέρουμε και στο παιδί μας.
Η επιλογή των παραμυθιών που θα πούμε στο παιδί μας πρέπει να γίνεται ανάλογα την ηλικία τους, ενώ όσο πιο μεγάλα είναι, τόσο πιο σύνθετα μπορεί να είναι. Δεν υπάρχει λόγος στην αφήγηση να τα δραματοποιούμε υπερβολικά, ενώ είναι απαραίτητο να ακούσουμε τα σχόλια του παιδιού κατά την διάρκεια της αφήγησης, καθώς μας αποκαλύπτουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την προσωπικότητα του. Και βέβαια, η επανάληψη του παραμυθιού είναι απαραίτητη καθώς θα δώσει στο παιδί την ευκαιρία να το καταλάβει καλύτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου